Skip to content
canva

Klagomålspolicy

På coeo Inkasso AB, 559374-0847 (härefter ”coeo”) strävar vi alltid efter att utvecklas samt ge våra kunder den bästa upplevelsen och ett professionellt och respektfullt bemötande. Om något inte fungerar som det ska, eller om du inte är nöjd, uppskattar vi att du berättar det för oss. Din återkoppling hjälper oss att snabbt åtgärda eventuella brister och kontinuerligt förbättra våra tjänster.

Vad utgör ett klagomål?

Med klagomål avses varje uttryck för missnöje som riktas mot coeo. Exempelvis om du anser att vi inte följt gällande lagar och regler eller missnöjdhet med hantering av ditt ärende. Tycker du däremot att kravet är fel, avtalet är ogiltigt eller att kostnader inte borde tillkommit eftersom du har gjort din betalning, är det en invändning – och inte ett klagomål.

Hur gör jag om jag vill lämna ett klagomål?

Vill du lämna ett klagomål är du välkommen att kontakta oss via telefon 010-146 87 40 eller chatt via MinaSidor mellan kl 09.00-17.00. Det går också bra att mejla ditt klagomål till oss via klagomal@coeo-inkasso.se

Vad händer efter att jag lämnat in ett klagomål?

Du kommer att få en bekräftelse på att vi mottagit ditt klagomål som kommer att hanteras av en av våra klagomålsansvariga. Du kommer efter utredning av ditt klagomål bli kontaktad av oss, vanligtvis inom 14 dagar.

Om du efter vårt svar inte är nöjd med hanteringen av klagomålet kan du vända dig till Svensk Inkasso, alternativt Finansinspektionen för att få ytterligare rådgivning.

Svensk Inkasso, Inkassonämnden: Inkassonämnden - Svensk Inkasso
Finansinspektionen: För konsumenter | Finansinspektionen